« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 6 mjeseci i 3 dana
MLJAC

Hrana koja vas čini sretnima

Hrana može biti izvor sreće na dva načina - ako stvarno volite jesti uživat ćete u svakom zalogaju, a ove namirnice svojim sastojcima pojačavaju izlučivanje hormona sreće bez obzira na okus

Znate da tamna čokolada usrećuje :)
Znate da tamna čokolada usrećuje :) (Arhiva)
Više o

hrana

,

sreća

,

serotonin

,

hormon sreće

Hrana je mnogima izvor sreće, bilo zato što je jednostavno vole jesti, bilo zbog toga što je njezin sastav takav da pojačava izlučivanje serotonina, hormona sreće.

Stoga, ako ste u laganoj depri ili samo niste baš najbolje volje, gricnite neku od ovih deset namirnica koje će vas razveseliti:

Banane - sadrže alkaloid koji podiže raspoloženje. Visok sadržaj vitamina B6 pomaže otkloniti tjeskobu i stres, a i izvor su triptofana, aminokiseline koju mozak pretvara u serotonin, hormon sreće.

Češnjak - 
povećava pozitivne osjećaje kao što su radost i aktivnost, a smanjuje negativne poput anksioznosti i iritacije, pokazuju istraživanja. Uz to, poboljšava okus dijetalne hrane.

Kruh - kriška kruha na dan povećava razinu serotonina. Integralni kruh proizvodi manje serotonina od bijelog, ali omogućuje dugotrajniju energiju, pa ćete izbjeći nagli pad energije koji se javlja jedete li bijeli.

Masna riba - ribe kao što su srdele i skuše bogate su omega-3 masnim kiselinama, koje pospješuju raspoloženje i koncentraciju. Niske razine omega-3 povezane su s depresijom i poremećajima raspoloženja.

Mlijeko - mlijeko i jogurt bogati su kalcijem, mineralom koji olakšava promjene raspoloženja i anksioznosti, a sadrže i vitamine skupine B. Nemasne varijante zdraviji su izbor želite li izgubiti na težini.

Pesto genovese umak - sadrži bosiljak, čije eterično ulje poboljšava emocije i potiče volju za životom. Pinjoli su dobar izvor tiamina (B1), a parmezan daje riboflavin (B2). Za lagani ručak jedite ga sa smeđom rižom.

Puretina - bogat je izvor tiamina (B1) i vitamina B6, zaslužnih za dobro raspoloženje, a pureće meso toliko je posno da sadrži samo jedan posto zasićenih masnoća i samo 107 kalorija na 100 grama.

Špinat - pun željeza koje daje energiju, sprječava umor i poboljšava koncentraciju. Odličan izvor vitamina B6 i folne kiseline, koji pospješuju sposobnost mozga da proizvodi hormon sreće.

Tamna čokolada - sadrži triptofan, spoj koji se u tijelu pretvara u serotonin, hormon sreće, te teobromin, koji daje energiju. Tamnu čokoladu možete si priuštiti i na dijeti, samo pazite da ima 70 posto kakaa.

Tofu - bogat je proteinima, što povećava energiju. Sadrži aminokiselinu tirozin, koja pojačava lučenje moždanih kemikalija dopamina i norepinefrina te hormona štitnjače, a sve to poboljšava raspoloženje.

19.04.2017. 11:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh