« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 6 godina
ZDRAVLJE I DUGOVJEČNOST

Kako povećati razinu "dobrog" HDL kolesterola u našem tijelu?

Jedna od najvažnijih funkcija ovog „dobrog" kolesterola da čisti našu krv i arterije od opasnih naslaga „lošeg" kolesterola, koje mogu biti opasne po život

Fotografija vijesti
Više o

HDL kolesterol

,

LDL kolesterol

,

razina kolesterola

,

pravilna prehrana

,

tjelovježba

Sigurni smo da ste do sada već u nekoliko navrata čuli ili pročitali kako je iznimno važno održavati razinu kolesterola u krvi niskom. Nažalost, mnogi nestručnjaci, ali i poneki liječnici, često rade grešku i govore o ukupnoj razini kolesterola u krvi, koji je loš i pogrešan način da se utvrdi koliko je ugroženo vaše zdravlje.

Kolesterol u krvi pojavljuje se u dva osnovna oblika, kao „loš" LDL kolesterol i onaj „dobar", odnosno HDL kolesterol.

Ukupna razina kolesterola u krvi, kao zbroj jednog i drugog oblika, ne govori apsolutno ništa o našem zdravlju. S druge strane, razina je LDL kolesterola svakako poželjna, ali sama po sebi nije dovoljno precizan indikator u kakvom su stanju naše srce i krvne žile.

Tek kada u cijelu „jednadžbu" uključimo i HDL kolesterol, možemo početi govoriti o potpunoj zaštiti srca i krvnih žila, budući da je jedna od najvažnijih funkcija ovog „dobrog" kolesterola da čisti našu krv i arterije od opasnih naslaga „lošeg" kolesterola, koje mogu biti opasne po život.

Ukoliko je razina HDL kolesterola u vašoj krvi veća od 60 mg/dcl, možete biti sigurni da ste zaštićeni od ateroskleroze i srčanih oboljenja.

Kako podići razinu HDL kolesterola u krvi? Postoje dva osnovna načina. Prvi su lijekovi poput statina, koji nisu dovoljno efikasni u ovome. Drugi je način promjena životnog stila. Donosimo vam 10 jednostavnih promjena u vašem životu pomoću kojih ćete si osigurati dobro zdravlje i dugovječnost.

10 načina da povećate razinu HDL kolesterola u krvi

1. Tjelovježba. Redovitim vježbanjem istovremeno ćete efikasno smanjivati razinu LDL kolesterola i povećavati razinu HDL kolesterola. Vježbanje u zdravom životnom stilu jednostavno nema alternativu.

2. Gubitak kilograma. Nimalo začuđujuće, mršavljenjem i zdravom tjelesnom težinom (19-25 BMI) automatski ćete uravnotežiti razinu kolesterola u krvi.

3. Prestanite pušiti. Znanstvenici već godinama znaju da pušenje podiže razinu LDL kolesterola, a smanjuje razinu dobrog HDL-a.

4. Izbjegavajte transmasne kiseline. Procesuirana hrana prepuna je transmasnih kiselina koje podižu LDL kolestorol a smanjuju HDL, čime povećavaju razinu srčanih oboljenja. Izbjegavajte margarin i druge „lažne" masnoće.

5. Klonite se dijeta koje izbjegavaju masti. Dijete koje se temelje na izbjegavanju masti utemeljene su na pomodnim i pogrešnim pretpostavkama koje nemaju nikakvu nutricionističku vrijednost. Zdrava i uravnotežena prehrana u sebi sadrži i obaveznih 30% kalorija koje dolaze iz masti.

6. Maslinovo ulje i avokado su zakon. Mono nezasićene kiseline poput onih koje nalazimo u maslinovom ulju i avokadu ukusan su i efikasan način da osigurate visoku razinu HDL kolesterola.

7. Jedite ribu. Riba, posebice ona plava (poput srdela i lososa) sadrže omega-3 masne kiseline koje su izvrsne za povećanje HDL-a i smanjenje LDL-a.

8. Izbjegavajte rafinirane ugljikohidrate. Rafinirani ugljikohidrati poput bijelog šećera ili kukuruznog sirupa (slađa i jeftinija zamjena za šećer koja se stavlja u čitav niz proizvoda za koje to nikada ne biste pomislili) djeluju negativno na čitav niz procesa u vašem tijelu, među ostalim i na razinu HDL-a.

9. Jedine žitarice iz punog zrna. Osim što su iznimno ukusne, žitarice koje nisu prerađene sadrže vlakna i vitamin B3 - i jedno i drugo snižavaju LDL i povećavaju HDL.

10. Pijte alkohol (ali umjereno). Jedna do dvije čaše crnog vina dnevno imaju iznimno blagotvoran učinak na vaše zdravlje, među ostalim i zbog toga što povećavaju razinu HDL kolesterola.

27.09.2011. 22:49:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Internet Zarada
    28.09.2011. 01:38
    ovaj dio sa alkoholom mi se najviše sviđa
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh