« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 5 mjeseci i 1 dan
SAVJETI

Kako pripremiti automobil za ljetna putovanja

Pročitajte što predlažu HAK-ovi stručnjaci kako bi vam pomogli i olakšali pripremu vozila za ljeto; o čemu morate voditi računa kako bi vas vaše vozilo sigurno i bez poteškoća prevezlo na mjesto za odmor

Što treba provjeriti prije putovanja
Što treba provjeriti prije putovanja (Arhiva)
Više o

automobil

,

ljeto

,

pripreme za put

,

kontrola vozila

Tijekom ljeta, puno se više putuje nego zimi, čim osvanu lijepi dani i pojavi se mogućnost za boravak na zraku, uz more, rijeku, jezero ili bilo gdje na odmoru, vrlo je važno da naše vozilo bude spremno za duža putovanja.

Pročitajte što predlažu HAK-ovi stručnjaci kako bi vam pomogli i olakšali pripremu vozila za ljeto; o čemu morate voditi računa kako bi vas vaše vozilo sigurno i bez poteškoća prevezlo na mjesto za odmor.

Prije puta obaviti kontrolu vozila
Prije bilo kakvih kontrola potrebno je slijediti upute iz korisničkog priručnika kojeg uvijek moramo imati u vozilu. Priručnik može pomoći vozaču i dati rješenje za većinu problema, odnosno uputiti ga kada je potrebno obratiti se servisu ukoliko dođe do kvara kojeg sam vozač ne može riješiti. Ako ga nemamo, teže ćemo detektirati problem, nećemo znati zašto je upaljena lampica ili što znači poruka na kontrolnoj ploči Otežava se komunikacija između servisa i vozača koji ne može objasniti što se dogodilo s vozilom.

Jedna od najosnovnijih kontrola jest kontrola razine ulja u motoru, osobito za vozila koja nemaju nadzor razine ulja putem putnog računala. Ta bi se kontrola trebala obaviti nakon svakog punjenja goriva, 10 minuta nakon gašenja vozila na ravnoj podlozi. Razina na ručnom mjeraču ulja mora biti između minimuma i maksimuma, a ukoliko je razina viša ili niža od toga treba provjeriti u korisničkom priručniku ili kontaktirati servis. Ovakva se kontrola mora obavljati nakon svakog dužeg putovanja, ukoliko vučemo prikolicu ili drugo priključno vozilo kojim prevozimo veće terete jer tada motor troši više ulja, osobito u ljetnom periodu. Uz sebe bi uvijek valjalo imati litru motornog ulja jer se može dogoditi da ga ne možemo kupiti na benzinskim postajama. Nakon dopune ulja, ostatak ulja zatvorite u plastičnu vrećicu ili drugu ambalažu koja se može dobro zatvoriti kako se ulje ne bi prolilo po prtljažniku.

Još je jedna važna kontrola, a riječ je o kontroli rashladne tekućine. Ne smije se otpuštati poklopac ako se motor nije dovoljno ohladio jer se možemo opeći. Rashladna tekućina motora može se nadopuniti destiliranom vodom ili vodom iz slavine, ali se ne smije dodati više od 3 dcl. Ukoliko je riječ o više tekućine moguće je došlo do propuštanja rashladnog sustava što treba provjeriti, a potom kontaktirati pomoć na cesti ili servis. Ako rashladni sustav nadopunjavamo antifrizom, u korisničkom priručniku moramo potražiti koju vrstu tekućine predviđa proizvođač.

Tekućinu za stakla, također redovito moramo dopunjavati zbog povećane potrošnje tijekom ljetnih mjeseci. Istrošene metlice brisača kao i loša usmjerenost mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla mogu biti prava gnjavaža na dužim putovanjima, pa ih također treba provjeriti i ukoliko je potrebno, zamijeniti novima kako bi vožnja bila ugodnija i sigurnija.

Zbog prtljage i povećanja tereta u vozilu potrebno je postaviti tlak u gumama prema tablici koja određuje nivo tlaka u gumama prema osovinskom opterećenju za određenu dimenziju kotača. Ta je tablica obično nalijepljena na poklopcu spremnika goriva ili na okviru vrata, a također nalazi se i u korisničkom priručniku za vozilo. Vrlo je važno da nivo tlaka u gumama bude odgovarajući jer previsoki ili preniski nivo mogu oštetiti gumu.
Vozač mora znati ima li rezervni kotač u vozilu. Ukoliko ga nema, mora provjeriti postoji li u vozilu pribor za popravak gume, je li korišten i je li mu istekao rok trajanja.

Preporuka je da imamo rezervni kotač umjesto pribora za popravak gume jer se često dogodi da se guma rasječe vožnjom po uskim, makadamskim cestama i ne može se popraviti. Također, moramo provjeriti ispravnost i nivo tlaka u gumama rezervnog kotača. Preporučuje se provjeriti ima li vozilo alat za zamjenu kotača, je li ključ za otpuštanje vijaka kotača dovoljno čvrst i ima li ključić za sigurnosni vijak na gumama.

Često se događa da rezervne žaruljice i osigurači nisu odgovarajući pa i to valja provjeriti. U ljetnom se periodu zbog vrućina i gužvi na prometnicama često putuje noću zbog čega dolazi do češće potrebe za zamjenom žaruljica, a ukoliko žaruljice nisu odgovarajuće dolazi do problema. Osigurači također često pregore zbog preopterećenja 12V utikača u vozilu, vanjskim hladnjacima, pumpama za gumene čamce ili uključivanjem ostalih potrošača (tableti, mobiteli, prijenosni DVD uređaji i slično).

Sigurnosna oprema treba biti na dohvat ruke prilikom zaustavljanja vozila u slučaju kvara ili drugih nepredviđenih situacija što se često događa u ljetnim danima. Reflektirajućih prsluka mora biti dovoljno za sve putnike u vozilu, a trokut i prva pomoć također moraju biti pri ruci umjesto da su zatrpani prtljagom i teško dostupni. Dobro je imati vatrogasni aparat dobro učvršćen u svojem nosaču.

22.06.2017. 12:45:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh