« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 28 dana i 23 sata
Jeste li znali?

Koliko je popodnevni san zapravo zdrav

Još veći postotak ljudi poslije podne spava u državama poput Grčke, Brazila i Meksika.

Ne diraj lava dok spava ;)
Ne diraj lava dok spava ;) (Pixabay)
Više o

popodnevni odmor

Zbog promjena u cirkadijskom ritmu, često od 13 do 15 sati svakog dana osjećamo popriličan umor ili uspavanost. Ako nam se pruži prilika malo prileći, trebali bismo je iskoristiti.

Ljudi drijemaju iz različitih razloga: kako bi nadoknadili loš noćni san, kako bi unaprijed nadoknadili noćni san za koji znaju da će izgubiti zbog ovog ili onog razloga, jer to vole, jer ih hvata umor, jer im je dosadno... - razloga je mnogo i obično svatko ima svoj.

Popodnevni drijemež toliko je normalan da oko polovica svjetske populacije barem jednom tjedno iskoristi nekoliko minuta za takav odmor.

Još veći postotak ljudi poslije podne spava u Grčkoj, Brazilu i Meksiku,čija kultura uključuje takozvanu siestu, „vrijeme mira" u rano popodne koje je namijenjeno upravo odmoru ili kratkom drijemežu. U tim državama, 72% populacije čak četiri puta tjedno odspava nakon ručka.

Zašto je dobar popodnevni san?
Osim što se njime rješavamo pospanosti i umora, popodnevni odmor pomaže boljem funkcioniranju kognitivnih funkcija, ubrzava vrijeme reagiranja, poboljšava kratkotrajno sjećanje i naše raspoloženje.

Postoje studije koje pokazuju da popodnevni san pogoduje dijelovima mozga zaduženima za učenje novih vještina, a njegov se učinak može usporediti s učinkom kofeina (ali bez nuspojava poput ovisnosti o kofeinu i ometanja noćnog sna).

Koliko dug bi popodnevni san trebao biti?
To vrijeme ponajprije ovisi o tome koliko imamo vremena, što želimo postići i koji su nam planovi za narednu noć. Općenito govoreći, što dulje drijemamo, time ćemo kasnije biti odmorniji.

Popodnevni odmor dulji od sat do dva značit će da ćete uvečer sigurno teže zaspati. Normalni ciklus spavanja traje oko sat i pol, od čega sat vremena spavamo čvrsto, a ostalih pola sata radi se o laganijem snu - ako planirate dugu noć i imate vremena, to je vrijeme koje se preporučuje.

Buđenje iz laganog sna omogućit će nam da se osjećamo odmorno i svježe, no buđenje iz dubokog neće, ali na sreću, simptomi razdražljivosti i umora ubrzo će se povući.

Druga opcija je kratak san od 10 do 15 minuta koji poboljšava koncentraciju i kognitivne izvedbe odmah nakon buđenja. Za vrijeme tih kratkih drijemeža ne ulazimo u duboki san, zbog čega nećemo osjećati razdraženost ili još veći umor nakon buđenja.

Prema istraživanjima, najbolje vrijeme za san je rano poslije podne.

Piše: a
25.05.2018. 13:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh