« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 4 godine i 4 mjeseca
MYTHBUSTERS

Masnoće ne debljaju, već ugljikohidrati

Mit o masnoćama kao glavnim krivcima za debljanje u ovom je istraživanju potpuno razbijen, a glavnim krivcima za višak kilograma proglašeni su ugljikohidrati

Ako tražite krivca za višak kilograma, evo ga :)
Ako tražite krivca za višak kilograma, evo ga :) (Wikipedia)
Više o

debljanje

,

višak kilograma

,

ugljikohidrati

,

masnoće

,

gubljenje kilograma

,

mršavljenje

,

savjeti

,

dijete

Gotovo svaka će vam dijeta ograničiti unos masnoća, govorit će se o proizvodima s manje masnoža, no neki su nutricionisti počeli sumnjati u ovu dogmu i nakon opsežnog istraživanja i praktičnog eksperimenta došli do zaključka da se radi o mitu i da su glavni krivci za višak kilograma zapravo - ugljikohidrati.

Kao rezultat istraživanja, švedski stručnjaci sada preporučuju prehranu siromašnu ugljikohidratima, jer je analiza preko 16 tisuća istraživanja bazirana na teoriji utjecaja raznih vrsta namirnica na hormone dala jasan odgovor.

Naime, najvažniji hormon za mršavljenje je inzulin, koji inače kontrolira skladištenje masnoća u tijelu. Kako način prehrane bogat ugljikohidratima povećava količinu glukoze u krvi, proizvodi se više inzulina pa se i skladišti više masnoća.

Ako slijedimo ovu teoriju, prehrana u kojoj će prevladavati špek, vrhnje, perad i slične namirnice trebala bi dovesti do bržeg gubitka masnoća u tijelu. 

Teoriju je pokušao dokazati profesionalni trener Sam Feltham, koji je prvo tri tjedna bio na režimu prehrane od 5 tisuća kalorija dnevno s puno ugljikohidrata, a nakon toga je isti period proveo jedući hranu bogatu masnoćama, vježbajući umjereno u oba slučaja. Dosadašnje teorije rekle bi da će dobiti jednak broj kilograma, no, praksa je pokazala drugačije.

Naime, na prehrani s masnoćama Feltham se udebljao samo 1.5 kilogram i izgubio 2.5 cm u struku, dok je u ona tri tjedna na ugljikohidratima natukao 7.25 kilograma i dobio 9.5 cm u struku. 

Tijeko perioda hrane bogate masnoćama iz njih je dolazilo 72 posto kalorija, 22 posto iz proteina i 6 posto iz ugljikohidrata, dok je u druga tri tjedna 63 posto kalorija dolazilo iz ugljikohidrata, 13 posto iz proteina i 22 posto od masnoća.

Ljudi s viškom kilograma i inače unoste najviše ugljikohidrata, a na taj način podižu razinu lošeg kolesterola u krvi, snižavajući pritom razinu dobroga. U isto se vrijeme proizvode i masne kiseline tijekom pretvaranja glukoze iz ugljikohidrata u masnoću. Takva je kombinacija glavni krivac za začepljenje arterija i povećanje rizika od srčanog i moždanog udara.

Masti su tako oslobođene krivnje, pa živio špek, a na kruh i tjesteninu zaboravite.

16.10.2013. 20:13:24
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh