« Zdravlje
objavljeno prije 4 godine i 9 mjeseci
SAVJETI

Namirnice koje nam čuvaju vid

Prirodni načini za očuvanje vida uključuju nekoliko namirnica koje su prepune potrebnih sastojaka

Čuvajte vid pravilnom prehranom
Čuvajte vid pravilnom prehranom (Arhiva)
Više o

vid

,

oči

,

zdravlje očiju

,

vitamin C

,

vitamin A

,

cink

,

betakaroten

,

kelj

,

kikiriki

,

kvinoja

Kao i svaki ostali segment zdravlja, i vid se može čuvati prirodnim izvorima potrebnih sastojaka koji će osnažiti oči i spriječiti razvoj raznih neugodnih bolesti. Ključni sastojci su omega-3 masne kiseline, betakaroten, lutein, cink, zeaksantin i vitamini A, C i E, kaže se u analizi Huffington Posta.

Vitamin C pomaže da žile u oku ostanu zdrave i sprječava zamućenje očne leće i stvaranje dvostrukih slika, a 500 mg dnevno može spriječiti i stvaranje senilne makularne degeneracije za četvrtinu i gubitak vidne oštrine za 19 posto. Kao izvor vitamina C preporučuje se sok od naranče.

Kelj baš i nije omiljena namirnica, no kuhani kelj bogat je antioksidansima zeaksantinom i luteinom koji se inače nalaze u očima i štite ih od slobodnih radikala, pritom upijajući od 40 do 90 posto plavom svjetla. Lisnato povrće inače može povećati gustoću pigmenta u određenim dijelovima mrežnice.

Kad spomenemo kamenice, prvo nam na pamet pada afrodizijak, no one su sjajan izvor cinka koji omogućava vitaminu A proizvodnju melanina, pigmenta koji štiti oči i poboljšava noćni vid. Preporučena je doza 40 do 80 mg cinka dnevno, za što je dovoljno 6 kamenica. Uz to, ima ga i u grahu, orašastim plodovima i govedini, no treba pojesti bitno veće količine za isti unos cinka.

Kvinoja ili quinoa relativno je nova i ne baš poznata namirnica u Hrvatskoj, a kako ima nizak glikemijski indeks, ova cjelovita žitarica smanjuje rizik od senilne makularne degeneracije za osam posto.

Za kraj, kikiriki - glavni su sastojci omega-3 masne kiseline i vitamin E, ključne za sprječavanje razvoja raznih degenerativnih bolesti oka. Stoga, navalite!

31.05.2013. 14:15:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh