« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 9 godina i 10 mjeseci
MAZDA CX-7 REVOLUTION

Samuraj 21. stoljeća

Vanjski dizajn ovog crossovera djeluje mišićavo i robusno, a opet sportski. CX-7 pokreće 2.3-litreni DISI četverocilindrični benzinac sa 260 KS, poznat iz Mazde6 MPS i Mazde3 MPS

S obzirom na snagu motora, CX-7 dolazi s pogonom 4x4 Active Torque Split, te ovisno o stanju podloge, mijenja se raspodjela momenta
S obzirom na snagu motora, CX-7 dolazi s pogonom 4x4 Active Torque Split, te ovisno o stanju podloge, mijenja se raspodjela momenta (Joško Šupić/CROPIX )
Više o

Mazda CX-7

Japanski crossover Mazda CX-7 križanac je SUV-a i sportskog kupea s iznimnim koeficijentom zraka od samo 0,34 Cw, a prvi put je predstavljen 2006. godine na autosalonu u Detroitu. Međutim, taj automobil je daleko više od crossovera zahvaljujući snažnom četverocilindričnom benzincu snage 260 KS koji modelu CX-7 teškom 1,8 tona omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo osam sekundi.

Robusni sportaš

Vanjski dizajn modela CX-7 djeluje mišićavo i robusno, a opet sportski. Karoserija dugačka 468 centimetara, široka 187 cm i visoka 164,5 cm pruža dovoljno komfora za pet osoba. Prtljažnik je obujma 455 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala taj prostor se povećava na 1348 litara.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbopunjač, intercooler, 16V;
OBUJAM: 2261 ccm;
SNAGA: 260 KS;
OKRETNI MOMENT: 380 Nm;
DIMENZIJE: 4675 x 1870 x 1645 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,0 s;
NAJVEĆA BRZINA: 210 km/h;
POTROŠNJA: 8,1/10,2/13,8 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 455/1348 l;
CIJENA: 37.865 EURA

Premda je CX-7 prvenstveno razvijen za potrebe sjeverno američkog tržišta, ispod prednje haube ne krije se neki veliki ‘šestak’ ili ‘osmak’, već 2.3-litreni DISI četverocilindrični benzinac poznat iz Mazde6 MPS i Mazde3 MPS.

Agregat sa 260 KS izveden je iz osnovnog 2.3-litarskog agregata od 166 KS i trenutačno je najsavršeniji četverocilindrični motor na tržištu. Snaga ovog benzinca povećana je sa 166 KS pri 6500 o/min na 260 KS pri 5500 o/min.

Istodobno je okretni moment povećan sa 207 Nm pri 4000 o/min, na čak 380 Nm pri 3000 o/min. Tako nešto velika je vrijednost i za dizelske agregate, dok benzincima omogućava moćne sportske performanse. S obzirom na snagu motora, CX-7 dolazi s pogonom 4x4 Active Torque Split (aktivna raspodjela momenta).

Viskozna spojka

Prednjem pogonu je zbog snage motora pridodan i stražnji, a ‘srce’ kompletnog sklopa je viskozna spojka s elektroničkim upravljanjem. Ovisno o stanju podloge, koji bilježi sustav senzora, mijenja se raspodjela momenta od 100:0 do 50:50 posto. To znači da je na normalnoj, suhoj podlozi, pogon isključivo na prednjim kotačima, dok se kod brže vožnje i skliskije podloge pola snage prebacuje na stražnju osovinu.

Uniformalnost kokpitaKokpit ovog mišićavog crossovera napravljen je po prepoznatljivom Mazdinom stilu s elementima već viđenim u ‘trojci’ i ‘šestici’. Bez obzira što je uporabljena visoka kvaliteta materijala, te je preciznost završne obrade na vrhunskoj razini, najviše zamjerki ide upravo na tu uniformiranost kokpita. Smatramo da Mazda CX-7 ipak zaslužuje atraktivniji kokpit koji će slijediti smjernice vanjskog dizajna.

Sve to je upareno s ručnim šestupanjskim mjenjačem kratkih prijenosa kao stvorenim za sportsku vožnju. Masivan potpuno neovisan ovjes sa stražnjim multilinkom sa 18-colnim kotačima i prilagodljivim pogonom na sva četiri kotača, omogućava sportsku stablnost CX-7 u najzahtjevnijim uvjetima i terenima izvan asfalta.

Tlak od 115 baraDvije osnovne značajke ovog motora su direktno ubrizgavanje goriva druge generacije s najvišim tlakom ubrizgavanja od 115 bara i turbonabijanje, s intercoolerom. Specifična snaga od 113 KS po litri obujma govori o kakvom je stroju riječ s kojim CX-7 postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. 

Kao jurilica

Bez većeg napora postiže 200 km/h, kao i maksimalnu brzinu od 210 km/h, tako da usprkos masivnoj i povišenoj karoseriji ima karakteristike ekstremnih sportskih jurilica.

Mazda CX-7 dolazi samo sa 2.3-litrenim DISI benzincem, a testni model bio je s boljim paketom opreme Revolution tako da košta 37.865 eura.

Piše: Piše: Zdravko Juričko
05.06.2008. 23:01:44
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh