SAD u iščekivanju potpune pomrčine Sunca

Prva potpuna pomrčina Sunca u kontinentalnom dijelu SAD-a u posljednjih sto godina će, kako se očekuje, privući brojne promatrače i prouzročiti zastoje u prometu kako će nebo bivati sve… više »

Einsteinova pisma prodana na dražbi

Pisma koje je pisao znanstvenik Albert Einstein o Bogu, Izraelu i fizici prodana su za 210.000 dolara na aukciji u Jeruzalemu, a najvišu cijenu dostiglo je ono o stvaranju svijeta.… više »

Hrvatska alternativa Velikom prasku

Dvojica mladih hrvatskih fizičara Petar Pavlović i Marko Sossich objavila su članak u prestižnom znanstvenom časopisu Physical Review D u kojemu propituju mogućnost novog… više »

Pronađeni najstariji fosili čovjeka

Razumijevanje porijekla čovjeka preokrenulo se naglavačke otkrićem fosila u marokanskom nalazištu Jebel Irhoud koji su nekih 100.000 godina stariji od bilo kojih dosad pronađenih… više »

Otkriven planet topliji od većine zvijezda

To je dijelom stoga što je zvijezda domaćin planeta KELT-9b i sama jako vruća, a dijelom jer je taj nepoznati planet vrlo blizu nje - potrebna su mu samo dva dana da prijeđe njezinu… više »

Genijalna glazba iz svemira

Svemir možda jest bezgraničan i zrakoprazan, no to ne znači da u njemu nema zvukova, pokazali su nam NASA-ini znanstvenici koji su uspjeli, u maniri vrhunskih umjetnika, stvoriti glazbu iz… više »

Fantastične fotografije Jupitera

Letjelica Juno, koja je prošle godine ušla u polarnu orbitu Jupitera, poslala je dramatične fotografije najveće planete u Sunčevom sistemu. Na njima su vidljivi masivni oblaci u… više »

HMM

DARPA i Boeing grade Phantom Express

Američka zrakoplovna tvrtka Boeing sklopila je s državom ugovor o gradnji svemirskog broda koji će svakodnevno slati svoje satelite u orbitu.  Američka agencija DARPA, koja se bavi… više »

Čovječanstvo se rodilo - na Balkanu?

Većina stručnjaka vjeruje da su se ljudski preci evolucijski razdvojili od majmuna prije sedam milijuna godina u središnjoj Africi, gdje su hominidi zatim živjeli idućih pet milijuna… više »

T. rex je stvarno bio monstrum

Znanstvenici su otkrili još jedan razlog za divljenje Tyrannosaurusu rexu. Kada je golemi mesožder zagrizao, činio je to silom jednakom težini triju automobila, što mu je… više »

PROBLEMI

NASA odgodila prvo lansiranje rakete SLS do 2019.

objavljeno prije 7 mjeseci

NASA je odgodila je do 2019. prvo lansiranje nove rakete SLS koja bi trebala u lunarnu orbitu postaviti kapsulu Orion. Prvo lansiranje Space Launch Systema (SLS) NASA je planirala za studeni… više »

SJAJNO!

Tesla počeo prodaju solarnih krovova

Tesla je napokon u svoju ponudu dodao krovne ploče koje od sunčevog zračenja proizvode struju za domaćinstvo, priopćila je kompanija. Kupci širom svijeta od jučer mogu naručiti solarni… više »

NASA objavila nove fantastične fotke Saturna

NASA-ina svemirska sonda Cassini zabilježila je nove fotografije Saturnovih prstenova u okviru misije izviđanja ove druge najveće planete Sunčevog sistema. Riječ je o Cassinijevom prolasku… više »

Homo naledi - suvremenik ranog modernog čovjeka?

Nova skupina ljudskih ostataka otkrivenih u pećini u Južnoj Africi podupire ideju da je čovjekov rođak Homo naledi zakapao svoje mrtve, piše eLife. U pećinskom sustavu… više »

GROZNO

Tko najviše zagađuje orbitu Zemlje?

NASA je priopćila da su Rusija, SAD i Kina odgovorni za najveći dio svemirskog otpada koji se nalazi u Zemljinoj orbiti. NASA je prebrojala da je za 6.501 komad otpada odgovorna Rusija, a… više »